Monday 23 September 2019

Saya yang dulu bukanlah yang sekarang

Assalamualaikum and hye korang..

Kali nie ayu nak cerita tentang ayu yang dulu bukanlah yang sekarang..

Haaaa..
Sapa rasa macam nak nyanyi bila baca tajuk tue sep sikit.. Hehehe..

Semuanya berkaitan dengan bisnes Shaklee.. Tapi kali nie ayu nak cerita lebih kepada amalan harian dan kerohanian ayu. Semoga cerita ayu menjadi inspirasi buat kawan-kawan yang membaca..

Tiada niat untuk ayu berasa bangga kerana ayu hanyalah manusia biasa yang masih perlu banyak belajar untuk mengumpul ladang pahala.

Ini kisahku.. 


Ceritanya bermula pada tahun 2014.. Pada mulanya ayu hanyalah seorang pengguna Shaklee. Tak terfikir pun untuk melakukan bisnes pada awalnya.

Banyak bisnes yang ayu survey sebelum ayu decide untuk buat bisnes Shaklee.. Ayu minta izin suami untuk buat bisnes. Bila suami dah izinkan ayu call pulak pihak JAKIM untuk memastikan status halal produk Shaklee.. Sebabnya timbul was-was di hati ayu kerana tiada langsung cop halal di botol Shaklee dan Pihak JAKIM mengesahkan bahawa produk Shaklee adalah halal.. So barulah tenang nak buat bisnes kan.

Sijil Halal Shaklee bagi tahun 2019

April 2014 ayu sign up sebagai ahli shaklee. Maka bermulalah perjalanan ayu sebagai Shaklee Independent Distributor secara part time.

Tujuan utama ayu berbisnes waktu tue hanyalah untuk mencari duit sampingan. Apa yang ayu fikir hanyalah untuk dapatkan duit sahaja.. Huhuuu.. Seriously ayu memang tak de ilmu marketing waktu tue.

Bila dah dimasukkan ke dalam support group baru ayu sedar apa yang ayu fikir selama nie tak berapa nak betul.  Haha..


Seriously ayu tak pernah terfikir pun sebelum nie kaitan antara bisnes dan menjaga hubungan dengan Allah.

First time ayu dengar mengenai master checklist dalam group jutawan.Rupanya master checklist nie adalah senarai amalan-amalan wajib dan sunat yang patut kita lakukan sebagai khalifah Allah.

Syukur Allah dorongkan ayu bertemu dengan bisnes Shaklee. Iye, memang betul bila berbisnes pasti ada pasang surutnya dan emosi kadang-kadang terganggu dengan ragam customer. Bila tahap kebergantungan kita yang tinggi terhadap Allah s. W. T asbabnya sedikit demi sedikit dan hari demi hari ayu rasakan kehidupan yang lebih tenang bila dah amalkan apa yang disarankan di dalam master checklist tue..

Niat ayu sekarang bila berbisnes adalah untuk menolong lebih ramai orang diluar sana untuk mendapat manfaat kesihatan dengan Shaklee..

Sesungguhnya impin ayu untuk menjadi usahawan muslimah yang dapat memberi manfaat kepada orang lain selain dapat menyumbang kepada perkara-perkara yang boleh memberikan peluamg kepada ayu untuk mengumpul pahala..

Gituuuuu.. In shaa Allah ayu yakin asbab bisnes Shaklee ayu mampu membantu lebih ramai insan diluar sana..

Akhir kalam dari ayu sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah, yang kurang itu datang dari ayu sendiri..

Semoga entry ini dapat memberi manfaat kepada yang membacanya..

I am me,
Ayu Yusoff
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
1128790
017-4778287

2 comments: