Monday 4 February 2019

IMPIAN SAYA PADA TAHUN 2019

Assalamualaikum dan salam sejahtera uolls..

Hai korang.

Cuti raya cina nie korang tak pergi mana-mana ke. Ayu sekarang tengah on the way balik ke KL dari Kelantan nie.  Tengah menaip dalam kereta nie haa. Hehe..

Ok.. Entry kali ni ayu nak tulis pasal 'IMPIAN SAYA PADA TAHUN 2019'. Apa impian korang tahun 2019 ni. Jom la share..

First of all ayu teringin sangat nak tunaikan umrah bersama-sama dengan mak, ayah, suami dan anak-anak. Ayu nie jenis kalau nak pergi mana-mana mesti nak kena pergi dengan family. Rasa tak complete je bila ada yang kena tinggal.  Ada ke yang sama perangai macam ayu.. Sep sikit.


Impian ayu pada tahun 2019 yang kedua ialah nak sangatttt duduk dekat landed house. Teringin nak duduk rumah bawah sebabnya ayu kesian sangat dekat suami lagi-lagi kalau balik kampung kesian dia kena bawak barang banyak dan berat pulak tue naik tangga.  Boleh sado dia kalau selalu angkat barang berat-berat naik tangga.. Hehe..


Impin ayu pada tahun 2019 yang ketiga ialah ayu nak ada banyak saving.  Rasanya sekarang memang dah kena fokus dekat barang-barang yang perlu je kot kan. Agak-agak barang tak perlu memang kena tahan nafsu la untuk tak beli. Huhuuu. kalau tak buat macam nie selagi tu la susah nak menyimpan kan.



Impian ayu pada tahun 2019 yang keempat mestilah ayu nak berjaya dalam Shaklee sampai rank yang tertinggi. Memang sekarang nie jauh lagi perjalanan ayu nak ke level paling tinggi  tapi in shaa Allah ayu yakin masanya akan tiba nanti.. Cewahhh . Ayu kena fokus dan muhasabah diri balik.
Niat ayu buat bisnes untuk tolong ramai orang kat luar sana untuk keluar dari masalah kewangan dan dapat menjalani gaya hidup yang sihat. Selain dari dapat tolong orang ayu pun nak tolong diri sendiri jugak.. Ayu kena buat bisnes untuk tambah pendapatan ayu. Best kan rasa bila kita banyak duit kita dapat bantu lebih ramai orang yang memerlukan sebenarnya.. Ayu selalu berangan nak jadi Jutawan Muslimah yang mampu menginfaqkan banyak harta ke jalan Allah..  Gituuu.. (berangan kan percuma tak salah nak berangan tinggi) hehe.


Jadinya ayu kena push diri lebih sangat la kan kalau ayu nak realisasikan semua impian pada tahun 2019 ni.Ayu kena buat sesuatu dan perlu keluar dari zon selesa.

Korang doa-doakan ye ayu dapat capai impian ayu tahun 2019 nie. Ayu pun doakan korang dapat capai apa yang korang nak tahun nie.

Semoga kita berjaya dunia akhirat.
Bye korang.

Ayu.
Berusaha untuk merealisasikan impian 2019.

No comments:

Post a Comment